Στις μέρες μας, υπάρχουν πάρα πολλές τεχνικές digital marketing που μπορούν να σε βοηθήσουν στην προώθηση της επιχείρησής σου. Είναι λογικό να τις δοκιμάζεις στην προσπάθειά σου να ξεχωρίσεις. Όμως, πριν άλλες μέθοδοι marketing γίνουν δημοφιλείς, το email marketing ήταν η προτιμότερη. Και ακόμα είναι, αν εφαρμοστεί με την κατάλληλη στρατηγική.

Είναι απλό αν σκεφτείς ότι ο καθένας έχει το λιγότερο ένα λογαριασμό email για να κάνει τις επικοινωνίες του. Ακόμα κι αν σπάνια πια επιλέγουμε τα emails για προσωπική αλληλεπίδραση, παραμένει πραγματικότητα ότι αυτό το μέσο το χρησιμοποιούμε σε καθημερινή βάση. Γι’ αυτό το προτείνουμε ως εργαλείο για να επικοινωνήσεις με τους πιθανούς πελάτες σου και να διατηρήσεις τους υφιστάμενους.

InnerImages_StrategiesBoost_uk

Πηγή

3 σημαντικά οφέλη του email marketing για την επιχείρησή σου

1. Είναι εύκολα προσβάσιμο

Όλοι έχουν ένα smartphone και το λιγότερο έναν ενεργό λογαριασμό email σε αυτό. Επομένως, μοιράσου ένα ωραία σχεδιασμένο email με ένα σημαντικό μήνυμα και το πιθανότερο είναι ότι θα έχεις την επιθυμητή αντίδραση από πλευράς παραλήπτη.

2. Είναι οικονομική λύση

Εκατομμύρια δολάρια δαπανώνται καθημερινά σε digital και παραδοσιακές τεχνικές marketing. Ωστόσο, σε ό,τι αφορά το email marketing, είναι μια οικονομική λύση. Αν έχεις μικρή επιχείρηση, με περιορισμένους πόρους, το email marketing μπορεί να είναι η καλύτερη λύση για σένα. Θα πέσει πολύ πιο ελαφριά στην τσέπη σου συγκριτικά με άλλες ενέργειες marketing.

3. Έχει καλύτερη απόδοση επένδυσης (ROI)

Έρευνες δείχνουν ότι το email marketing έχει ένα από τα  καλύτερα ROI συγκριτικά με άλλες τεχνικές marketing. Συγκεκριμένα 42 δολάρια απόδοση για κάθε 1 δολάριο που δαπανάται. Ωστόσο, το θέμα δεν είναι απλά να στέλνεις emails. Πρέπει επίσης να ξέρεις πώς να μετρήσεις το ROΙ.

O βασικός τρόπος για να υπολογίσεις το ROI είναι:

(Αύξηση πωλήσεων – Κόστος marketing)/ Κόστoς marketing = ROI

Για παράδειγμα, αν οι πωλήσεις σου αυξηθούν κατά 1.000 δολάρια και το γενικό κόστος marketing ήταν 100 δολάρια, τότε το ROI είναι 900%.

(($1000-$100) / $100) = 900%

Συχνά, μια καλή καμπάνια email marketing φέρνει καλά open rates, ωστόσο οι εταιρείες δε βλέπουν τόση κίνηση στα site τους ή αύξηση στις πωλήσεις. Και η αιτία αυτού συνήθως είναι το click-through rate (CTR).

Τι είναι CTR και γιατί πρέπει να το ελέγχεις;

Ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα για τους marketers είναι να μπορέσουν να κάνουν τους καταναλωτές να κλικάρουν στα emails που λαμβάνουν και να προχωρήσουν στην επιθυμητή ενέργεια. Αυτό είναι γνωστό ως CTR. Να ένας απλός τρόπος να το υπολογίσεις:

Email CTR = # κλικ / # emails που παραδόθηκαν x 100

Χρησιμοποιώντας αυτή τη μέθοδο υπολογισμού CTR θα εντοπίσεις και το πού ακριβώς υστερεί η καμπάνια σου. Μπορεί να φταίει το ότι δεν έχει το σωστό κοινό για το προϊόν ή ίσως το call-to-action σου θέλει αναθεώρηση. Όποιος κι αν είναι ο λόγος, θα σε βοηθήσει να αναδιαμορφώσεις τις καμπάνιες σου ώστε να έχεις τα μέγιστα δυνατά οφέλη.

Εκτός από το ROI και το CTR, η επιτυχία κάθε καμπάνιας σου εξαρτάται και από το πώς εμφανίζεται σε μια συγκεκριμένη συσκευή. Αν λαμβάνεις ένα email στο κινητό σου και δεν το βλέπεις σωστά, τότε πολύ απλά το πιθανότερο είναι να καταλήξει στα διαγραμμένα.

Fun fact: Αν ένα email διαβαστεί σε κινητό και μετά για δεύτερη φορά σε σταθερό υπολογιστή, ο καταναλωτής έχει 65% περισσότερες πιθανότητες να κάνει κλικ.

InnerImages_StrategiesBoost_TITLE_gr

1. Θέσε ξεκάθαρους και μετρήσιμους στόχους

Όταν κάνεις τον σχεδιασμό μιας καμπάνιας, είναι σημαντικό να ξέρεις ποιοι είναι οι στόχοι σου. Αυτό θα σε βοηθήσει να χτίσεις μια στρατηγική προσανατολισμένη στο αποτέλεσμα. Μπορεί να θέλεις αύξηση πωλήσεων, περισσότερα κλικ στο site σου, να μείνεις σε επαφή με τους πιστούς πελάτες σου, περισσότερες εγγραφές στη λίστα ή ακόμα και μείωση του ποσοστού όσων διαγράφονται από αυτή.

2. Βρες το κατάλληλο domain name

Πριν ξεκινήσεις τις καμπάνιες σου, βεβαιώσου ότι έχεις ένα domain name που προσδίδει επαγγελματισμό στο email σου. Με το να στέλνεις emails από μια γενική διεύθυνση ή από διευθύνσεις που καταλήγουν σε domains όπως support@mycoolbusiness12.com, αυξάνεις τις πιθανότητες να καταλήξεις στον φάκελο ενοχλητικής αλληλογραφίας.

Μια κατάληξη όπως .TECH, .STORE, .SITE, .ONLINE, .SPACE κλπ, όχι μόνο σε βοηθάει να έχεις ένα cool domain name αλλά και ένα ιδανικό email id. Σκέψου να λαμβάνεις ας πούμε ένα email από john@johntalks.tech – είναι απλό, μοναδικό, και το πιο σημαντικό, δείχνει αξιόπιστο.

Επομένως, πριν ξεκινήσεις τις αποστολές, βρες το σωστό domain name και μια διεύθυνση email που να δείχνει επαγγελματισμό.

3. Δώσε προσοχή στο subject line

Ένας μακροσκελές θέμα email (subject line),  δε θα αναδείξει το περιεχόμενο της καμπάνιας σου και πιθανότατα θα ανοίξει το δρόμο για το φάκελο ενοχλητικής αλληλογραφίας. Πρέπει το θέμα σου να είναι μικρό, περιεκτικό και ελκυστικό, να δίνει στον αναγνώστη μια ιδέα για το περιεχόμενο του email. Καλό είναι να μην περιέχει κεφαλαία γράμματα ή θαυμαστικά.

Απόφυγε επίσης λέξεις που έχουν γίνει συνώνυμες του spam, όπως “free”, “cheap”, “limited offer” κλπ γιατί κάνεις επιθετική πώληση και αυτό θα περιορίσει τις πιθανότητες σου να δει το κοινό σου το email σου. Χρησιμοποίησε έναν τίτλο που θα εξάπτει τη περιέργεια και ένα περιεχόμενο που θα εντυπωσιάσει τον πελάτη σου.

4. Ωραία εμφάνιση και σωστό CTA

Τα emails που έχουν πολύ κείμενο γίνονται βαρετά, και οι πελάτες έχουν την τάση να χάνουν γρήγορα το ενδιαφέρον τους.  Έχουν καλύτερη αλληλεπίδραση με ένα email που συνδυάζεται με  μια συναφή εικόνα – ανεξαρτήτως από το αν το διαβάζουν από κινητό ή σταθερό υπολογιστή. Ειδικά τα προωθητικά emails, έχουν καλή απόδοση αν χρησιμοποιηθεί η σωστή φωτογραφία.

Ακόμα κι αν έχεις κάνει όλα τα άλλα σωστά, ένα λάθος CTA  μπορεί να κάνει την καμπάνια σου να μην πάει καλά. Κάθε email που στέλνεις πρέπει να καταλήγει σε μια ενέργεια που θες ο αναγνώστης του να κάνει. Κάνε το κουμπί CTA εύκολα ορατό στους παραλήπτες και επίσης βεβαιώσου ότι το link του κουμπιού είναι το σωστό και “στέλνει” εκεί που θέλεις.

5. Δώσε προτεραιότητα στην εξατομίκευση

Όσο πιο πολλά πράγματα γίνονται ψηφιακά, τόσο πιο σημαντικό είναι να μιλάς προσωπικά στον πελάτη σου. Τα εξατομικευμένα emails έχουν 6 φορές μεγαλύτερα transaction rates. Χρησιμοποίησε τις πληροφορίες που έχουν δώσει οι πελάτες σου όταν έκαναν εγγραφή. Για παράδειγμα, το να βάλεις το όνομά τους στον τίτλο, μπορεί να σε βοηθήσει να έχεις καλύτερο CTR.

6. Χώρισε τη λίστα σου

Κλειδί στο να στέλνεις συναφή emails είναι να ξέρεις τα κοινά-στόχους σου. Όταν η λίστα σου είναι χωρισμένη βάσει πχ των αναγκών, των συμπεριφορών αγοράς ή των ενδιαφερόντων των πελατών σου, θα ξέρεις ακριβώς πώς να διαμορφώσεις την email επικοινωνία σου. Ωστόσο, όταν χωρίζεις τη λίστα σου, θα πρέπει να έχεις στο μυαλό σου τον εταιρικό σου στόχο. Μερικές ομαδοποιήσεις που μπορούν να λειτουργήσουν καλά είναι ομαδοποίηση των παραληπτών κατά περιοχή, βιομηχανία, ρόλο ή περιεχόμενο που προτιμούν να καταναλώνουν.

 

Πηγή: top.host