Πώς θα περιορίσεις το Cart Abandonment

Αν έχεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, ξέρεις ότι το λεγόμενο cart abandonment ή ελληνιστί η εγκατάλειψη καλαθιού, αποτελεί πραγματικό πονοκέφαλο. Ο κόσμος έρχεται στο website σου, προσθέτει προϊόντα στο καλάθι του και μετά… γίνεται καπνός.

Δε συμβαίνει μόνο σε σένα.  Σχεδόν κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα έχει αυτό το πρόβλημα και οι βασικοί λόγοι που οι πελάτες δεν ολοκληρώνουν τις αγορές τους, είναι οι εξής (σύμφωνα με τη Statista):

  • To 56% εγκαταλείπει το καλάθι του επειδή προκύπτουν απροσδόκητες χρεώσεις
  • Το 37% φεύγει γιατί απλά κοιτούσε τα προϊόντα
  • Το 36% δεν προχωρά σε αγορά γιατί βρήκε κάπου αλλού μια καλύτερη προσφορά
  • Το 25% φεύγει γιατί θεωρεί δύσκολη την πλοήγηση
  • Το 21% εγκαταλείπει το καλάθι γιατί βρίσκει τη διαδικασία checkout πολύ μεγάλη
  • Το 17% δεν ολοκληρώνει την αγορά γιατί έχει αμφιβολίες για θέματα ασφαλείας

Πώς θα μειώσεις το ρυθμό εγκατάλειψης καλαθιών

Έχοντας τα παραπάνω στοιχεία στη διάθεσή σου, μπορείς να προχωρήσεις σε μια σειρά από ενέργειες και να κάνεις βελτιώσεις που θα βοηθήσουν στον περιορισμό του cart abandonment. Ακολουθούν μερικές συμβουλές που ελπίζουμε να σου φανούν χρήσιμες.

1. Βάλε exit-intent popups

Έχεις πετύχει ποτέ pop-ups του στυλ:

Μη φύγεις! Έχεις προϊόντα στο καλάθι σου! Ολοκλήρωσε τώρα την αγορά σου και εξασφάλισε έκπτωση 10% με τον κωδικό DONTGO στο checkout.

Αυτά είναι τα λεγόμενα exit-intent pop-ups.  Εμφανίζονται όταν ο πελάτης πάει να φύγει και συμβάλλουν στον περιορισμό του cart abandonment. Δοκίμασέ τα!

2. Απλότητα και διαφάνεια

Όπως είδες, ένα μεγάλο ποσοστό δεν ολοκληρώνει την αγορά του εξαιτίας επιπλέον και απροσδόκητων χρεώσεων που εμφανίζονται στο checkout. Αυτές οι χρεώσεις μπορεί να αφορούν μεταφορικά, φόρους και άλλα.

Από τη μεριά σου λοιπόν, αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να περιορίσεις τη πιθανότητα έκπληξης. Είναι σημαντικό να αναφέρεις στις σελίδες των προϊόντων όλες τις χρεώσεις που μπορεί να προκύπτουν λόγω πχ του τόπου διαμονής του πελάτη. Με αυτό τον τρόπο, θα είναι σαφής εξαρχής η τελική τιμή και γνωστές όλες οι σημαντικές λεπτομέρειες.

3. Πες “ναι”στο guest checkout

Η εγγραφή ενός πελάτη στο σύστημα σου μπορεί να σε βοηθήσει σε θέματα marketing αργότερα, αλλά είναι πιθανό να τον αποθαρρύνει να ολοκληρώσει την αγορά του. Αν λοιπόν δίνεις μόνο αυτή την επιλογή, πρέπει να το ξανασκεφτείς. Το να είναι η εγγραφή απαραίτητη προϋπόθεση για να ψωνίσει ένας πελάτης, καθυστερεί γενικά τη διαδικασία και εντείνει το φαινόμενο του cart abandonment.

Το ιδανικό είναι να δίνεις στον πελάτη την επιλογή. Ναι μεν να μπορεί να κάνει εγγραφή (ίσως με κάποια προνόμια) αλλά να έχει και την δυνατότητα να ψωνίσει ως επισκέπτης, το λεγόμενο guest checkout δηλαδή.

4. Επιτάχυνε τη διαδικασία checkout

Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο για έναν πελάτη από το να καθυστερεί χωρίς λόγο να ολοκληρώσει την αγορά του. Αν στην περίπτωση του δικού σου eShop, χρειάζονται κλικ σε πάνω 5 σελίδες για να φτάσει κανείς στο checkout, λάβε δράση! Απλοποίησε τη διαδικασία και περιόρισε τα προαπαιτούμενα βήματα. Εξίσου βοηθητικό είναι να δείχνεις στον πελάτη σε ποιο σημείο της διαδικασίας βρίσκεται. Αυτό μπορείς να το κάνεις πχ με μια μπάρα.

progress bar

5. Πρόσφερε δωρεάν μεταφορικά

Δεν υπάρχει τίποτα που να ενθαρρύνει περισσότερο έναν πελάτη να προχωρήσει σε αγορά από τα δωρεάν μεταφορικά. Από μια έρευνα προέκυψε ότι η μεγαλύτερη μερίδα των πελατών θέλει να έχει  αυτό το προνόμιο όταν κάνει ψώνια online κι αν δεν το ‘χει “φλερτάρει” με το cart abandonment.

Καταλαβαίνουμε ότι δεν είναι πάντα εύκολο να προσφέρεις κάτι τέτοιο, αλλά σίγουρα μπορείς να τρέξεις μια προσφορά συγκεκριμένες περιόδους του χρόνου, όπως πχ τα Χριστούγεννα, το Πάσχα κλπ. Εναλλακτικά, μπορείς να προσφέρεις δωρεάν μεταφορικά σε παραγγελίες που έχουν αξία πάνω από ένα συγκεκριμένο ποσό. Σύμφωνα με το HubSpot, 24% των πελατών έχουν την τάση να ξοδεύουν περισσότερο όταν έχουν δωρεάν μεταφορικά. Μην αγνοείς τέτοια στοιχεία!

6. Στείλε emails υπενθύμισης

Αν παρ’ όλες τις προσπάθειες, οι πελάτες σου συνεχίζουν να εγκαταλείπουν τα καλάθια αγορών τους, μπορείς να κάνεις μια τελευταία προσπάθεια. Εφόσον έχεις το email τους και τη σχετική άδεια (consent), στείλε μια σειρά από αυτοματοποιημένα emails που να ενημερώνουν για τα προϊόντα που έχουν μείνει στο καλάθι. Φυσικά με μέτρο και διακριτικότητα. 1 με 2 emails σε ένα διάστημα 24 ωρών από το cart abandonment είναι μια χαρά.

7. Μη ξεχνάς το SSL

Οι πελάτες θέλουν να κάνουν βόλτες στα eShops με ασφάλεια. Διστάζουν να ολοκληρώσουν τις αγορές τους όταν βλέπουν “not secure” στον browser τους ή κάτι που μοιάζει με malware. Επομένως, φρόντισε το κατάστημά σου να έχει όμορφη εμφάνιση και να εμπνέει αξιοπιστία. Σε ό,τι αφορά το τελευταίο, το SSL πιστοποιητικό που προσφέρει κρυπτογράφηση εννοείται ότι είναι must. Ένα eShop χωρίς SSL, μοιάζει ύποπτο ή τουλάχιστον μη αξιόπιστο.

 

Πηγή: top.host