7 βήματα για να επιλέξεις domain name

Βήμα 1: Διάλεξε ένα μικρό και ξεκάθαρο domain name

Φρόντισε το domain name σου να είναι μικρό και ορθογραφικά ξεκάθαρο, ώστε ο χρήστης να μπορεί να το θυμηθεί ή, ακόμα κι αν δεν το έχει απομνημονεύσει, να μπορεί να το εντοπίσει εύκολα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Θα ήταν προτιμότερο να διαμορφώσεις ένα domain name που θα περιλαμβάνει μέχρι 8-9  χαρακτήρες και δε θα περιέχει συντμήσεις λέξεων (πχ. “u” αντί για “you”). Tα 10 πιο διάσημα sites στο Alexa έχουν μέσο όρο 6.2 χαρακτήρες.

Επίσης, αν το domain name σου αποτελείται από ελληνικές λέξεις, κράτα απλή την ορθογραφία τους στους λατινικούς χαρακτήρες, ώστε να είναι ευκολότερο για το χρήστη να το αποστηθίσει (πχ. “papastavridis.gr” και όχι “papastayridhs.gr”).

Βήμα 2: Επίλεξε τη σωστή κατάληξη

Κι εδώ χρειάζεται αρκετή σκέψη και προγραμματισμός πριν πάρεις την απόφασή σου. H πρώτη σε προτιμήσεις κατάληξη παγκοσμίως εξακολουθεί να είναι το .COM. Είναι η πρώτη κατάληξη με την οποία θα σκεφτεί κάποιος χρήστης ότι έχει κατοχυρωθεί ένα domain. Kαλό θα ήταν όμως, να αναλογιστείς αν ταιριάζει στη δική σου περίπτωση, και να μην το επιλέξεις απλά επειδή είναι μια δημοφιλής κατάληξη. Είναι απαραίτητο, πριν κάνεις την επιλογή σου, να αναρωτηθείς ποιοι είναι οι χρήστες στους οποίους θέλεις να στοχεύσεις.

Αν, για παράδειγμα, το blog ή το site σου είναι στα ελληνικά, άρα και το κύριο κοινό σου είναι χρήστες από την Ελλάδα, θα ήταν προτιμότερο να επιλέξεις μια .GR κατάληξη. Κάτι τέτοιο θα προσανατολίσει πιο άμεσα το χρήστη, σχετικά με τη γλώσσα, όταν δει το site σου, ενώ θα σε βοηθήσει και στο SEO για μία καλύτερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης στην περιοχή σου.

Αντίθετα, αν το κοινό στο οποίο θέλεις να απευθυνθείς εκτείνεται και έξω από την Ελλάδα, θα ήταν πιο χρήσιμο ένα .COM ή ένα .EU domain name. Παράλληλα, έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις και μία πιο συγκεκριμένη κατάληξη, αν η δραστηριότητά σου καλύπτεται από κάποιο new gTLD, όπως το .CLUB, .PARTS κλπ. Έτσι, θα είναι ακόμη πιο ξεκάθαρη για τον επισκέπτη η θεματική του site σου, απλά και μόνο από το domain name!

Υπάρχει, βέβαια, και η δυνατότητα αγοράς πολλαπλών καταλήξεων, τις οποίες μπορείς να ανακατευθύνεις σε ένα μόνο site. Μην υπερβάλλεις, όμως, στις επιλογές σου: φρόντισε να επιλέξεις αυτές που πραγματικά θεωρείς ότι αξίζει να αγοράσεις, ώστε να μειώσεις την πιθανότητα δημιουργίας duplicate content χρησιμοποιώντας  301 redirectsπρος την κύρια κατάληξη. Έτσι θα αποφύγεις την πιθανότητα το site σου να θεωρηθεί ως spam, ενώ παράλληλα δεν θα επηρεαστεί αρνητικά η κατάταξή του στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Βήμα 3: Χρησιμοποίησε keywords στο domain name σου

Αν έχεις εξασφαλίσει ένα προσεγμένο και έγκυρο περιεχόμενο για το site ή το blog σου, η ύπαρξη ενός keyword στο domain name θα βοηθήσει πολύ στο SEO. Αντίθετα, με χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο, το ίδιo domain με keyword ίσως φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα.

Τα κριτήρια στην αναζήτηση είναι πια πολύ αυστηρότερα και με γνώμονα την ποιότητα! Η επιλογή των λέξεων που θα αποτελέσουν το domain name σου πρέπει να είναι προσεκτική και το περιεχόμενό σου με όσο γίνεται μεγαλύτερη αξία.

Βήμα 4: Σύνδεσε το domain name με το brand σου

Αν διατηρείς μια επιχείρηση και θέλεις να δημιουργήσεις την online παρουσία της, σκέψου ότι το domain name που θα επιλέξεις είναι ακόμη ένα εργαλείο διαφήμισης. Καλό θα ήταν, λοιπόν, να ανταποκρίνεται ξεκάθαρα στο brand σου.To brand είναι αυτό με το οποίο οι χρήστες θα μπορέσουν να εντοπίσουν, να θυμηθούν και να συσχετίσουν την επιχείρησή σου online.

Η σημασία αυτής της σύνδεσης είναι τόσο σπουδαία, που θα έπρεπε να έχει τη ρίζα της ακόμα και στην επιλογή του brand name σου. Καλό θα ήταν να αποφασίσεις το brand σου και το domain name σου σχεδόν ταυτόχρονα. Αν, παρόλα αυτά, δεν είναι διαθέσιμο το ακριβές domain name που επιθυμείς, μπορείς να προσθέσεις μια μικρή διευκρίνιση σχετικά με το αντικείμενό σου. Για παράδειγμα, αν αφορά μία εφαρμογή, μπορείς να προσθέσεις στο τέλος τη λέξη app, ενώ αν πρόκειται για βιβλιοπωλείο, τη λέξη books.

Χρησιμοποιώντας το brand σου μέσα στο domain name, διευκολύνεις τον πελάτη σου στο να θυμηθεί την ηλεκτρονική σου διεύθυνση, ενώ, σε περίπτωση που δεν την γνωρίζει είναι πολύ πιθανό να υποθέσει ότι θα αποτελείται από το όνομα της επιχείρησής σου.

Τέλος, φρόντισε να διατηρήσεις το ίδιο όνομα που έχεις επιλέξει για domain name και στις σελίδες των social media που θα επιλέξεις να δραστηριοποιηθείς. Άλλωστε, η διαδικασία είναι δωρεάν, οπότε καλύτερα να εξασφαλίσεις τους λογαριασμούς στα social media πριν ακόμα κατοχυρώσεις το domain name σου.

Θα σε συμβούλευα να κάνεις παράλληλα όλες τις διαδικασίες που αφορούν την ονομασία του brand σου, ώστε να εξασφαλίζεται μια ομοιογένεια, που θα εντυπωθεί ευκολότερα στη μνήμη του χρήστη ή του πελάτη σου.

Βήμα 5: Ανταποκρίσου στo Word of Mouth

Θα ήταν προτιμότερο αν στο domain name που τελικά θα επιλέξεις, δεν συμπεριλάβεις αριθμούς ή hyphens (-). Οι συγκεκριμένοι χαρακτήρες συνήθως μπερδεύουν τους χρήστες: οι μεν αριθμοί μπορεί να μην είναι ξεκάθαρο αν συναντώνται σαν ψηφία ή ολογράφως, ενώ στην περίπτωση των hyphens είναι πολύ πιθανό να τοποθετηθούν σε λάθος σημεία ή και καθόλου όταν ο χρήστης πληκτρολογήσει το domain για να ανοίξει το site σου.

Πριν καταλήξεις στο τελικό domain name, σκέψου ότι ένα μεγάλο ποσοστό χρηστών θα φτάσει σε εσένα ακούγοντας το όνομα του ιστότοπου από κάποιον φίλο, και όχι βλέποντάς το κάπου τυπωμένο ή αναρτημένο. Εκεί έγκειται και η σπουδαιότητα της από-στόμα-σε-στόμα προώθησης του blog ή του site σου: δεν ακολουθεί τα παραδοσιακά μονοπάτια προώθησης και μπορεί να προσφέρει έναν αρκετά μεγάλο αριθμό επισκεπτών.

Επιθυμείς, λοιπόν, ο χρήστης να αντιληφθεί αμέσως τη μορφή του domain name σου, ώστε να σε επισκεπτεί άμεσα, χωρίς να χρειαστεί να ψάξει αν γράφεται με το σύμβολο 5 ή τη λέξη five ή να αναρωτιέται πού θα εισάγει το hyphen.

Αν παρόλα αυτά, οι συγκεκριμένοι χαρακτήρες αποτελούν μέρος του brand σου και δεν μπορείς να τους αποφύγεις, καλό θα ήταν να κατοχυρώσεις και κάποιες εναλλακτικές για ανακατεύθυνση (πχ. example5.gr και examplefive.gr ή example-site.gr και examplesite.gr).

Βήμα 6: Χρησιμοποίησε ένα εργαλείο αναπαραγωγής domain name

Αν δεν μπορείς να καταλήξεις εύκολα στην επιλογή ενός domain name, θα σου πρότεινα να συμβουλευτείς έναν generator για domains. Καλά παραδείγματα αποτελούν το Wordoid και το Domain Puzzler, στο οποίο μπορείς να εισάγεις τις λέξεις που σε ενδιαφέρουν και να πάρεις τις ανάλογες προτάσεις για domain names.

Εναλλακτικά, μπορείς να χρησιμοποιήσεις και το Domain Typer, το οποίο σε πληροφορεί αν το domain name σου είναι διαθέσιμο, ενώ ταυτόχρονα σου προσφέρει και μερικά “domain hacks” για να σχηματίσεις εκείνο που επιθυμείς (πχ. yiann.is αντί yiannis.gr).

Βήμα 7: Μίλα με τους φίλους σου και κάνε το τεστ τηλεφώνου

Αφού καταλήξεις σε μία λίστα με πιθανά domain names, μοιράσου με φίλους και συνεργάτες τις σκέψεις και τις ιδέες σου. Δοκιμάζοντας τις ιδέες σου σε ανεπηρέαστα άτομα, είναι πιθανό να σου παρέχει ένα πολύ χρήσιμο feedback και να διαπιστώσεις την απήχηση που έχουν οι επιλογές σου. Δες αν οι χρήστες μπορούν να καταλάβουν τι ακριβώς αντιπροσωπεύει, αλλά και κατά πόσο μπορούν να το θυμηθούν.

Τέλος, κάνε το “τεστ του τηλεφώνου”: μετάδωσε την πληροφορία μέσα από το τηλέφωνο και δες πόσο ξεκάθαρο και κατανοητό ακούγεται το domain name σου!

Η επιλογή domain name είναι πολύ σημαντική διαδικασία και οι παραπάνω συμβουλές μπορούν να σε βοηθήσουν να το επιλέξεις εύκολα και γρήγορα! Aν έχεις κάποιο άλλο tip, άφησέ το με ένα σχόλιο και βοήθησε και εσύ στην επιλογή ενός τέλειου domain name!

 

Πηγή: https://top.host/el/blog/7-%CE%B2%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-domain-name/