Στον κόσμο των websites η homepage έχει αναλάβει τον πρωταγωνιστικό ρόλο του dress-to-impress, αλλά αμέσως μετά ακολουθεί και η about page, η πρώτη “χειραψία” που κάνεις με τον επισκέπτη του website σου. Μέσα από την about page, ο επισκέπτης αποκτά μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα, ενώ σε εσένα δίνεται η ευκαιρία να κερδίσεις άμεσα την εμπιστοσύνη του.

Γιατί είναι σημαντική η “χειραψία” της About Page;

Είτε πρόκειται για απλό επισκέπτη στο blog ή στο site σου, είτε κάποιον εν δυνάμει πελάτη του eShop σου, υποψήφιο για εργασία σε μια από τις ανοιχτές θέσεις που προσφέρεις, επενδυτή σε μια νέα ιδέα που έχεις, το σίγουρο είναι ότι όλοι θα ανατρέξουν στη σελίδα που θα παρέχει επιπλέον πληροφορίες για εσένα και θα την αξιολογήσουν.

Τα στατιστικά του Google Analytics κατατάσσουν την about page δεύτερη σε επισκεψιμότητα και έτσι γίνεται η δεύτερη σε σειρά πιο σημαντική σελίδα σε ένα site. Μετά το πρώτο σκανάρισμα του επισκέπτη στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρονται και αφού εξοικειωθεί με το brand, θα ανατρέξει στην about page έπειτα από 3 ή 4 click κατά μέσο όρο.

Σε αυτό το σημείο λοιπόν σου δίνεται η ευκαιρία:

  • να μοιραστείς την ιστορία σου
  • να παρουσιάσεις τον εαυτό σου και τη δουλειά σου
  • να παραθέσεις τα επιτεύγματα στον τομέα σου
  • να αναφέρεις τον τρόπο με τον οποίο εξυπηρετείς τις ανάγκες του αναγνώστη,
  • να εμπνεύσεις εμπιστοσύνη άλλα και αξιοπιστία στο κοινό

Πολλές εταιρίες που δραστηριοποιούνται online δυσκολεύονται με τη σύνταξη της σελίδας – είναι απολύτως λογικό να σε φέρνει σε άβολη θέση η αυτοαναφορά και η επίδειξη προσωπικών επιτευγμάτων. Η αυτοπεποίθηση πρέπει πάντα να εκδηλώνεται με μέτρο, καθώς είναι λεπτή η γραμμή στο να φανεί ένα κείμενο εγωκεντρικό και ανιαρό και να καταλήξει τελικά να απωθήσει το κοινό σου.

Κάτι τέτοιο δεν θα πρέπει να σε αποτρέπει – αντίθετα, μπορείς να το δεις σαν μια ευκαιρία αυτοαξιολόγησης. Το πιθανότερο είναι ότι περνάς ώρες ή και μέρες συντάσσοντας ένα άρθρο ή ένα κείμενο το οποίο θα τοποθετηθεί ανάμεσα σε άλλα, άρα σίγουρα μπορείς να αφιερώσεις τον ανάλογο χρόνο και την δέουσα προσοχή για μια σελίδα που θα προσθέσει αξία στην συνολική σου εικόνα!

Σκέψου το διαφορετικά: στο διαδίκτυο δεν παίζει ρόλο το μέγεθος της εταιρίας, μπορεί να είσαι ένας κολοσσός στον κλάδο των τροφίμων ή κάποιος που παράγει το δικό του μέλι στο σπίτι. Έχεις, όμως, να διαχειριστείς τον ίδιο ακριβώς χώρο σε μια ιστοσελίδα η οποία αποτελείται από κείμενα, εικόνες και γραφικά. Είναι σημαντικό, λοιπόν, να καταφέρεις να διαφοροποιηθείς από άλλα αντίστοιχα, ευπαρουσίαστα site, δημιουργώντας μια about page που μοιράζεται τη δική σου ξεχωριστή ιστορία και σε συνδέει με τον αναγνώστη και τις ανάγκες του. Άλλωστε οι άνθρωποι πίσω από την σελίδα είναι αυτοί που κάνουν τη διαφορά.

9 tips για να φτιάξεις την About Page στο site σου

Δεν υπάρχει κάποια μαγική φόρμουλα για τη σύνταξη της about page, την οποία μπορείς να εφαρμόσεις για να βγει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Το να αφιερώσεις, όμως, χρόνο, εργασία και δημιουργικότητα πάνω σε αυτήν είναι μια καλή αρχή για να το πετύχεις. Παρακάτω, σου παραθέτω κάποια tips που ακολουθήσαμε όταν φτιάχναμε την δική μας about, ώστε να χρησιμοποιήσεις όσα πιστεύεις ότι ταιριάζουν στο ύφος και στην ιδιοσυγκρασία σου.

  1. Τράβηξε την προσοχή

Μην φοβηθείς να ξεφύγεις από τα τετριμμένα. Αντί για μια κλασική εισαγωγή στη σελίδα, ξάφνιασε τον αναγνώστη με κάτι διαφορετικό και απρόσμενο που θα τον ευχαριστήσει. Μια σύντομη φράση που αντιπροσωπεύει τη φιλοσοφία σου και εμπνέει θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του για να συνεχίσει την ανάγνωση.

Δεν μπορείς να σκεφτείς ένα μότο; Χρησιμοποίησε infographics!  Κατά τη γνώμη μου, αποτελούν την πιο ευχάριστη και ξεκούραστη επιλογή που υπόσχεται να αιχμαλωτίσει το κοινό στη σελίδα. Ταυτόχρονα, ένα βίντεο αλλά και φωτογραφίες με εσένα και τους συνεργάτες σου, δίνουν μια ανθρώπινη νότα στο τεχνολογικό μέσο, και θα κάνουν την επιχείρηση και την ομάδα σου πιο προσιτές και συμπαθείς. Ένα σημαντικό πρώτο βήμα για να χτίσεις εμπιστοσύνη.

  1. Γράψε όπως μιλάς

Δεν υπάρχει αποδοτικότερος τρόπος από αυτόν. Το στυλ γραφής σου θα εξαρτηθεί, βέβαια, από την φύση της επιχείρησης ή τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείσαι, αλλά προσπάθησε αυτό να το προσαρμόσεις σε οικείο και φιλικό ύφος. Διοχέτευσε την προσωπικότητα σου μέσα στο κείμενο και είναι σίγουρο ότι αυτός που σε διαβάζει θα αισθανθεί ότι σε γνωρίζει προσωπικά. Έτσι, γίνεται πιο εύκολο να κερδίσεις τη συμπάθεια του επισκέπτη. Μια νότα προσωπικότητας είναι προτιμότερη από ένα κείμενο απρόσωπο και αυστηρό, ειδικά όταν πρόκειται για μια πρώτη γνωριμία.

  1. Μοιράσου την ιστορία σου

Με το να χρησιμοποιήσεις ένα timeline και να ενσωματώσεις τα επιτεύγματα της πορείας σου, μειώνεται ο κίνδυνος να φανείς  άθελα σου εγωπαθής στον αναγνώστη. Εναλλακτικά, μπορείς να κάνεις μια σύνοψη της ιστορίας σου απαντώντας στα ερωτήματα του ποιος είσαι, τι κάνεις και γιατί το κάνεις. Αν αυτά που έχεις να πεις έχουν ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον, σίγουρα θα κρατήσεις την προσοχή του κοινού.

  1. Κράτα την αυθεντικότητά σου

Καλό είναι να παρουσιάσεις μια ειλικρινή εικόνα, τόσο του εαυτού ή της επιχείρησής σου, όσο και των επιτευγμάτων σου. Οι υπερβολές μπορεί να έχουν αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που επιδιώκεις. Έχε στο πίσω μέρος του μυαλού σου ότι η αυθεντικότητα υπερτερεί όλων.

  1. Δείξε τις αξίες και το πάθος σου

Δηλαδή την προσωπικότητα σου. Πώς είναι να συνεργάζεται κάποιος μαζί σου, ή να δουλεύει στην ομάδα σου; Ποιο είναι το όραμα και η αποστολή σου; Μίλα για τις αξίες και τα πιστεύω σου, εκείνα που σε κάνουν να ξεχωρίζεις και αντανακλούν το δικό σου χαρακτήρα ή της επιχείρησής σου.

  1. Βάλε τον επισκέπτη στον κόσμο σου

Μια εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις. Μπορείς να βάλεις ένα δικό σου πορτραίτο εάν είσαι blogger, ή φωτογραφίες  από το προσωπικό της επιχείρησης σου, με λίγα λόγια για αυτούς, όπως το όνομα τους, τον εργασιακό τους τίτλο και κάτι που να χαρακτηρίζει την κουλτούρα τους. Μια άλλη πρόταση είναι εκείνη της φωτογράφισης “επί τω έργω”. Για παράδειγμα αν το αντικείμενο της εργασίας σου είναι η ζαχαροπλαστική, μια εικόνα που να βρίσκεσαι μέσα στην κουζίνα παρασκευάζοντας λαχταριστά γλυκά, κερδίζει σημαντικό έδαφος στην εξοικείωση του επισκέπτη μαζί σου.

  1. It’s About “Us”.

Αφού το κοινό απέκτησε μια καλύτερη εικόνα για εσένα, ήρθε η ώρα να μάθει τι μπορείς να κάνεις για αυτούς και με ποιο τρόπο δίνεις λύση στα προβλήματα τους. Μπορεί να είναι ένα κείμενο ή μια λίστα με όλες τις λύσεις που προσφέρεις έναντι του ανταγωνισμού, μπορεί όμως να είναι και μια φράση που δηλώνει ηχηρά τον ρόλο σου απέναντι τους.

Αν βλέπεις ότι το αποτέλεσμα δεν είναι αρκετά πειστικό, μίλα με νούμερα. Τα στατιστικά ή οι πιστοποιήσεις που πιθανόν να κατέχεις είναι πάντα μια καλή ιδέα. Αν δεν νιώθεις άνετα με τα παραπάνω, άσε το κοινό ή τους πελάτες σου να μιλήσουν για εσένα. Πρόσθεσε μερικά testimonials, φρόντισε όμως να συμπεριλάβεις τα προσωπικά τους στοιχεία όπως ονοματεπώνυμο και ειδικότητα.

  1. Πρόσθεσε τα απαραίτητα links

Σίγουρα υπάρχουν επισκέπτες που θα θελήσουν να μάθουν ακόμη περισσότερα πράγματα για εσένα. Ενσωμάτωσε links που οδηγούν σε περισσότερες σελίδες όπως εκείνη του blog, των ευκαιριών καριέρας, του κέντρου τύπου -αν υπάρχει- κ.ο.κ. Και φυσικά εικονίδια που να παραπέμπουν στα social media της επιχείρησής σου, ώστε να συνεχιστεί η διάδραση και εκεί.

  1. Κάνε έρευνα σε άλλα site

Ρίξε μια ματιά σε άλλα sites ή blogs και πάρε ιδέες.